Speltest: Rise of the Tomb Raider (DX11/DX12)
Rise of the Tomb Raider är den andra instansen i Tomb Raider-serien sedan Crystal Dynamics startade om varumärket med spelet med samma namn år 2013. Uppföljaren bygger vidare på många av de aspekter som gjorde föregångaren populär, dels vad gäller spelmekaniken och dels vad gäller grafikmotorn. Bland annat står avancerad simulering av hår, snö och andra partikeleffekter på menyn, samt fullt stöd för DirectX 12.
Rise of the Tomb Raider | |
---|---|
Genre | Action, äventyr |
Plattform | Windows |
Lanseringsår | 2016 |
API | DX11, DX12 |
Utvecklare | Crystal Dynamics |
Utgivare | Microsoft Studios |
Prestandatest | Inbyggt prestandatest. |
DirectX 12
Intressant nog noterar vi en klar prestandafördel för Dell XPS 13 i det här testet. Likt våra PCMark-tester kan det röra sig om värmeproblem för Asus del.