Vi testar Geforce GTX 650 Ti Boost

3

Speltest: Mass Effect 3 (DX9)

masseffect3

Mass Effect 3
Genre: Förstapersonsskjutare, aktion-rollspel
Grafikmotor: Kraftigt modifierad Unreal Engine 3
DirectX 9.0c
Systemkrav: Windows XP / Windows Vista
Tvåkärnig processor från Intel eller AMD på 2,5 GHz
2 GB RAM-minne
NVIDIA GTX 260 / AMD HD 3600 med 768 MB minne
Utrymme på hårddisk: ~13,5GB
Utvecklarstöd: Inget specifikt
Prestandatest: Integrerat prestandatest
Betyg på metacritic: 89/100
Lägstapris på prisjakt.se

me3

I Mass Effect regerar Nvidia och prestandagrafen är nästan förvånansvärt linjär där GTX 650 Ti Boost slår alla testade AMD-referenser på fingrarna. Som sig bör hänger man inte riktigt med sina kraftfullare syskon i GTX 660-serien.

Subscribe
Notifiera vid
3 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
mcnaldo
11 Årtal sedan

Jag ställer mig lite frågande till två saker:
1. Att ni plockar bort det test där AMD presterar betydligt bättre än Nvidia från jämförelsen. Jag vill veta hur det ser ut totalt sett, inte hur det ser ut om ni handplockar resultat som är fördelaktiga för det aktuella grafikkortet.

2. Att ni skriver att 650 Ti Boost är mer strömeffektivt än t.ex. 7790 utifrån mätningar som mäter systemets totala strömförbrukning. Om ni inte har koll på hur mycket övriga systemet drar, kan ni inte uttala er om vilket kort som är mer strömeffektivt.

mcnaldo
11 Årtal sedan

1. Jag skulle gärna se att ni redovisade medelresultaten både med resp. utan de tester som ni tycker ger en skev bild så att man själv kan välja kort utifrån den jämförelse som ligger närmast ens egna tänkta användning. 2. Som jag ser det är problemet att ni uttalar er om prestandavinsten i relation till den ökade totalförbrukningen. Hade ni haft ett system som drog mer i grundutförande än det system ni använde nu, hade ju jämförelsen blivit än mer fördelaktig för GTX 650 Ti Boost. En skillnad på 40W blir ju procentuellt sett mindre om övriga systemet drar 500W… Läs hela »