Installation och Ljudnivå
Att bygga system med Corsair-chassin är sällan ett problem och 760T är inget undantag. Det är stort och rymligt och med många alternativ att dra kablar. Utan att lägga någon större tid vid bygget blev det ändå väldigt städat och rent. Används någon form av belysning i chassit som till exempel LED-lister och liknande kan det bli ett bra bygge för att visa upp sina komponenter.
Baksidan har ett stort utrymme för kablar så även om det är lite av ett ormbo där bak blir det sällan problem att få på sidoplåten.
Något som är viktigt att tänka på är att fästena för sidoplåtarna består av magneter – både uppe och nere. Som synes i bilden nedanför gäller det att trycka till sidan lite extra för annars kan magneterna tappa grepper när det blir tjockt med kablar på baksidan.
Kylning:
Kylningskapaciteten från början är redan bra och ger dig en riktigt bra grund att bygga ut på även om det egentligen inte behövs.För extra kylning kan man montera fläktar i taket för att få ut värme det hållet. Stödet för radiatorer är också bra och det finns möjligheter att montera radiatorer både i taket och i fronten. De största radiatorerna som får plats är en 360-radiator i toppen och en 280-radiator i fronten.
Ljudnivå:
Då 760T använder sig enbart av 140-millimeters fläktar från fabrik så är det även ett förhållandevis tyst chassi. För att vara ett chassi som inte är ljuddämpat så är det väldigt lite ljud som läcker ut, detta kommer dock dikteras av resterande komponenter. Fläktarna som fökljer med chassit är en AF140L samt två stycken AF140 LED i fronten – alla tre med låg ljudnivå och fullgod kylningskapacitet.
I våra tester används bland annat en kraftfull Intel Core i7-4770K processor kyld av en Be quiet! Dark Rock 2 kylare samt ett Asus Geforce GTX 770 DirectCU II grafikkort. Både temperaturer och ljudnivå låg på mycket behagliga nivåer och visar att Corsair hittat en god balans i detta avseende.
Den första bilden är fel när man klickar på den.
Det vita och svarta ser inte synkat ut, mycket märkligt färgtema i min mening.