Speltest: Rise of the Tomb Raider (DX11/DX12)

Rise of the Tomb Raider är den andra instansen i Tomb Raider-serien sedan Crystal Dynamics startade om varumärket med spelet med samma namn år 2013. Uppföljaren bygger vidare på många av de aspekter som gjorde föregångaren populär, dels vad gäller spelmekaniken och dels vad gäller grafikmotorn. Bland annat står avancerad simulering av hår, snö och andra partikeleffekter på menyn, samt fullt stöd för DirectX 12.

rise_of_the_tomb_raider_banner

Rise of the Tomb Raider
GenreAction, äventyr
PlattformWindows
Lanseringsår2016
APIDX11, DX12
UtvecklareCrystal Dynamics
UtgivareMicrosoft Studios
PrestandatestInbyggt prestandatest.

DirectX 11

DirectX 12

Tomb Raider har en belastningsbalans som väger tyngre på grafikkretsen och således så kommer ROG Zephyrus fram och kniper första platsen med sin GTX 1080 Max-Q GPU.

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Pelle
6 Årtal sedan

Gällande ljudnivå så nämn gärna tydligt hur tyst en dator är. Att den låter vid full belastning är en sak men det finns fler tillfällen då en dator används. Är den subjektivt helt tyst när den inte används eller vid lätt använding (typ går att använda på ett möte, i en lektionssal) ? Hur ändras ljudbilden? Något som surrar svagt hela tiden kan hjärnan filtera bort automatiskt. Men om fläkten nästar stannar (datorn blir ljudlös) till att dra igång då och då är något man uppfattar man hela tiden och kan vara rätt så störande.