Gigabyte skickar nordens bästa överklockare till Taiwan | Gigabyte Cup - Nordisk Överklockningstävling | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Gigabyte skickar nordens bästa överklockare till Taiwan
This topic is locked
Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
juli 9, 2008 - 2:51 e m
sp_Permalink sp_Print

Gigabyte har som bekant satsat på en stor nordisk överklockningstävling under sommaren och sedan vi senast rapporterade om tävlingen har man ändrat en del på upplägget för att locka fler duktiga överklockare från de nordiska länderna. Vi har varit i kontakt med Gigabyte om deras tävling vars upplösning kommer att bli i form av Gigabyte Overclocking Day som kommer att gå av stapeln under slutet av augusti. Detta blir den nordiska finalen där vinnaren kommer att få åka vidare till Taiwan för den slutgiltiga världsfinalen.

Bara i den nordiska tävlingen kommer minst 10 deltagare vinna priser och 5 kommer att skickas vidare till Overclocking Day för att få chans att ta sig vidare till slutfinalen i Taiwan. Gigabyte har sedan sist förtydligat sina tävlingsregler och bland annat bekräftat att man INTE behöver använda ett moderkort från Gigabyte för att delta. Gigabyte fokuserar på Gigabyte-användare men säger samtidigt att man kan komma att dela ut ett ”wild card” om det dyker upp någon riktigt duktig överklockare som sticker ut från mängden.

[Bilden hittades inte]

Man har även meddelat att man under sin Gigabyte Overclocking Day kommer att bjuda på fina priser även för eventets besökare, lotterier och specialerbjudande på Gigabyte-produkter genom sina partners.

Den onlinebaserade kvaltävlingen kommer att pågå tills den 18 augusti där alltså fem finalister kommer att plockas ut och skickas till Stockholm och Gigabytes Gaming & Overclocking Day där själva finalen kommer att hållas. Finaltävlingen kommer att arrangeras på fem identiska system med de allra senaste komponenterna från tillverkare som Gigabyte och Intel.

Testet som kommer att användas i kvalificeringstävlingen är SuperPi och för att alla, oavsett processor, ska få en chans att ta sig vidare till finalen kommer alltså Gigabyte utse vinnarna med en jury som tittar på inte bara resultatet utan även prestationen i sig.

Vi har även skapat en ny forumssektion för Gigabyte Cup där man som medlem kan komma i direktkontakt med representanter från Gigabyte och få svar på sina frågor om tävlingen. Givetvis ser vi även gärna att våra medlemmar som deltar i tävlingen även publicerar sina resultat i forumet så att vi kan följa er framfart.

Mer information om tävlingen finns på Gigabytes hemsida.

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1197478
juli 9, 2008 - 2:56 e m
sp_Permalink sp_Print

Så jag köpte med andra ord ett GA-X48T-DQ6 i onödan? Nu blir jag lite bitter. Urban, bäva! 😉

Skämt åsido, kul att det här får exponering på NH. Vore kul med liknande överklockningstävlingar året runt här.

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1197552
juli 10, 2008 - 9:50 f m
sp_Permalink sp_Print

Synd att man måste köpa en gigabyte produkt för att vara med. jag hade annars varrt med och försökt klämma ur det susta ur min E4300 😉

Superpi är kanske inte ballaste programmet att köra på E4300. men det är kul med CPUer som klockar bra 🙂

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1197609
juli 10, 2008 - 7:34 e m
sp_Permalink sp_Print

Kan någon från Gigabyte kommentera detta tro?

Undrar om tanken är att man ska verifiera att överklockningen är stabil med SuperPI 4M eller om man ska ha bästa tid.

EDIT: Testade lite snabbt under kvällen för att se om min gamla E6320 fortfarande är vid liv…
[Bilden hittades inte]

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
Member Since:
januari 9, 2004
sp_UserOfflineSmall Offline
1197638
juli 11, 2008 - 5:09 f m
sp_Permalink sp_Print

Jag fattade det som att du försöker få så hög FSB eller klockfrekvens som möjligt, sen verifierar du hyfsat stabilitet med Superpi 4M.

Så fattar jag.

Avatar
Jonas Klar
Medlem
Medlem
Forum Posts: 15897
Member Since:
februari 12, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1197640
juli 11, 2008 - 6:28 f m
sp_Permalink sp_Print

Det gjorde jag med, men samtidigt vill jag vara säker.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
413 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

TimothyrexZF TimothyrexZF

BhoblhgatKX BhoblhgatKX

BoxerKix BoxerKix

dtaleteuxh dtaleteuxh

MiltonMouttEV MiltonMouttEV

travCoundUE travCoundUE

TakumiwipHQ TakumiwipHQ

Doctorhoda Doctorhoda

CDailyseartAD CDailyseartAD

SteveWicZL SteveWicZL

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL