Speltester: Unigine Heaven & Stalker: Call of Pripyat

Unigine Heaven må inte vara ett regelrätt speltest, utan snarare ett benchmark med utmärkt stöd för DirectX 11 och tesselation. Likaså Stalker: Call of Pripyat, med skillnaden att det är ett regelrätt spel. Med andra ord bör vi få se hur grafikkorten gör sig med framtida spelteknik i testerna nedan.

Unigine Heaven

Information:
Genre: 3D-test
Grafik: Unigine engine, DX11, SM5.0
:: Hemsida

”3D-test med fokus på DX11 samt Tessellation.”

 

 

S.T.A.L.K.E.R – Call of Pripyat

Information:
Genre: Sci-Fi FPS
Grafik: X-Ray 1.6 engine, DX11, SM5.0
:: Hemsida

”Striderna kring Tjernobyl fortsätter i ett sargat Ukraina.”

 

I dessa relativt hårt tesselerade miljöer slår GTX 480 rivalen HD 5870 en smula på fingrarna, om dessa extra bildrutor i sekunden är värda över 1000 SEK är upp till dig själv att avgöra. Skalningen med överklockning är dock imponerande återigen, mycket finns att tjäna här.

Unigine passade på att släppa en ny version av sitt Heaven benchmark för några dagar sedan som bjuder på ändå mer avancerade Tessellation-effekter, tyvärr fanns inte tid att göra om våra tester för denna gång. Unigine själva hävdar dock att de nivåer av Tessellation som används i extreme-läget inte kommer att finnas i spel förrän inom 1-2 år. GeForce GTX 480 hade med största sannolikhet gjort ännu bättre ifrån sig här, men det är fortfarande bara ett syntetisk benchmark och är såldes mest intressant i en jämförelse av grafikkortsarkitekturer.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments