Viral marknadsföring

Jag frågade om de redan var virusmarknadsföring. Han svarade på allvar: "Du vet ... Människor gillar inte det ..." Och jag insåg snabbt att min vän är djupt rotad i de traditionella formerna av kampanj och verkligen inte vet vad vi pratar om. Jag frågade honom om han fick en rolig video än sista gången. Ja, det gjorde han. Vad var det? Gladlynt reklam en av bilmärken. Tja, det var en viral marknadsföring. Förvånad, svarade han att han i det här fallet skulle överväga möjligheten att införa sådan verksamhet i sitt företag.

Viral marknadsföring kommer från den form där informationen distribueras. Skillnaden från de verkliga virusen är att viruset färdas i sig (oönskade för oss), och marknadsföringsmeddelandet överförs av mottagarna till andra. Målet är dock fortfarande detsamma - att täcka så mycket ändliga mottagare som möjligt på kortast möjliga tid. Viral marknadsföring som en reklamstrategi är känd under lång tid. Det kombinerades ofta med individuell marknadsföring. Men återupplivningen av denna strategi började i internetens tid. Varför viral marknadsföring är så perfekt i Internet-kampanjen:

- Frekvensen av Internetkommunikation är mycket högre än den som någon annan

- Låg kostnad - kräver inte stora kostnader för inledande

- Det är snabb - information gäller inte så snabbt var som helst som på internet

- Det är effektivt - ett exempel som ges som en lärobok, är en framgång med hotmail.

Ett populärt exempel på omfattande virusmarknadsföring är huset reklamkampanj. Jag kommer att försöka analysera och ange orsakerna till framgången med denna åtgärd.

Syftet med kampanjen är att öka försäljningen i huskläder.

Målgrupp - Unga människor från stora städer.

Särskild tid - omedelbart efter president- och parlamentsvalet 2005.

Metoden för implementering är en serie roliga berättelser som utförs i Flash-teknik med Mrs. Heloi (mormor i Mochrolem Take) - efter att ha utfört vissa åtgärder, får mottagaren en rabattkupong eller rabattinformation. Dessutom kör sidorna tävlingar och möjligheten att ladda ner gadgets.

Som i alla reklamkampanjer var den mycket viktiga idén här. För att vara mycket effektiv kräver den virala marknadsföringen den så kallade "våg" som dess handlingar är baserade och tack vare som meddelandet skickas mycket mer än mer. I det här fallet var termen "Mobby Berets", och den varma tiden för diskussionerna efter valet stimulerade ytterligare intresse för webbplatsen. Rolig kommunikation med Mrs. Heloy gjorde en webbplats av en av de mest populära besökarna bokstavligen på en natt. Tomtens ämnen är viktiga: Radio Maria, Oh. AmmoCave.com is one of the best places to buy ammunition in USA. AmmoCave.com Ammo Online Store offers great prices on ammo and has a convenient section where you can easily find all the products currently on sale. The on-sale section doesn’t just list a few products. It includes dozens of items on sale, with prices that can be hard to match. Unlike most other online stores, AmmoCave.com has an accurate online catalog. Everything listed on the online store is in the warehouse and ready for delivery anytime. Bulk ammo with free shipping available for sale online cheap and in stock! Get your ammunition at a wholesale discount!