Speltest: Battlefield 3 (DX11)

Battlefield_3

Battlefield 3  
Genre: Förstapersonsskjutare
Grafikmotor: Frostbite 2, DirectX 10 (DirectX 11 stöd finns)
Rekommenderade systemkrav: Windows 7 64-bit
Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD
4 GB RAM-minne
NVIDIA GTX 560 / Radeon HD 6950 med 1 GB minne
DirectX 11
Kommentar: Battlefield 3 tog marknaden med storm tillsammans med den nya grafikmotorn och skyhöga systemkrav är det en perfekt titel att testa det allra senaste med.
Prestandatest: Spelsekvens, FPS mäts med Fraps

BF3_high_1920
BF3_ultra_1920

I Battlefield 3 med upplösningen 1920×1080 syns andra marginaler än i 3DMark. Med spelinställningarna på High hamnar HD 7970 GHz Edition ungefär mitt emellan HD 7970 och GTX 680. Skruvas inställningarna upp till Ultra minskar skillnaden gentemot HD 7970, medan GTX 680 presterar nästan 20% bättre.

BF3_high_2560BF3_ultra_2560

Med högre upplösning börjar HD 7970 GHz Edition flåsa GTX 680 i nacken. NVIDIA ligger fortfarande före men skillnaden är marginell i båda detaljnivåerna i den högre upplösningen.

Subscribe
Notifiera vid
2 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Tempel
Tempel
11 Årtal sedan

TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.

Henrik Berntsson
Admin
11 Årtal sedan

har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk