Speltest GTX970: The Elder Scrolls V: Skyrim (DX9)

post-skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim
Genre: Action-rollspel, öppen värld
Grafikmotor: Creation Engine, med Havok Physics
DirectX 9
Rekommenderade systemkrav: Windows XP / Vista / 7
Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD
4 GB RAM-minne
NVIDIA GTX 260 (GTX 550 Ti) / AMD HD 4890 med 1 GB minne
Utrymme på hårddisk: ~10,5GB
Utvecklarstöd: Inget specifikt
Kommentar: Skyrim är den femte installationen i The Elder Scrolls-serien, som kom med de efterlängtade drakarna. Förutom sina drakar har spelet även vunnit pris som årets bästa spel 2011 och hyllats av media och användare världens över.
Prestandatest: 45 sekunders testsession med FRAPS.

Skyrim_GTX970_1920

 

Subscribe
Notifiera vid
3 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
spelgubbe
spelgubbe
7 Årtal sedan

Men hallå, självklart blir ni inte begränsade av processorn med ett gtx 970 och 1080p i Battlefield 4. Kom igen nu. Man vill ju se processorns prestanda i spelen, och inte bara att den med stor sannolik inte spelar någon roll för den som vill hålla 60 fps.

S0urcerr0R
S0urcerr0R
7 Årtal sedan

Tack för ett grymt jämförelse-test! Alltid intressant att få veta hur Xeon-plattformen står sig mot konsument-plattformarna. Slutsatsen jag drar efter denna läsning, är att det enda skälet för mig att eventuellt skaffa en Xeon-plattform skulle vara just för en workstation där felskrivningar/läsningar från minnet absolut inte får förekomma. Tex vid programmering eller tidskrävande 3D-renderingar, där man verkligen vill minimera risken för korrupta kompileringar/renderingar (eller liknande) till näst intill obefintlighet. Givetvis även för servrar eller andra datorer som måste stå på 24/7. Tack igen. 🙂 PS. Det har slinkit in lite fel i rubriksättningarna för testets olika sektioner, där ”GTX970” fått… Läs hela »